Porównanie wersji 3CX

 FreeStandardPro
Licencjonowanie
CenaBezpłatneOd €395/$495Od €550/$695
Numery wewnętrzneBez limituBez limituBez limitu
Ilość jednoczesnych połączeń24->1,0244->1,024
Funkcje ogólne
Historia połaczeń111
Raporty wykonanych połączeń111
Przekierowania bezpośrednie111
Przekierowania z przekazaniem informacji odbiorcy wewnętrznemu111
Przekierowania gdy zajęty111
Przekierowania w razie braku odpowiedzi111
Routing połączeń (DDI)111
Routing połączeń na podstawie Caller ID11
Caller ID - identyfikacja dzwoniącego111
Połączenia konferencyjne11
Pokoje konferencyjne11
Wirtualna recepcjonistka111
Nagrywanie powitań przy pomocy telefonu11
Poczta głosowa111
Odtwarzanie muzyki w czasie czekania na połączenie111
Centralna książka adresowa111
"Call by Name" - danie dzwoniącemu możliwości wyszukania osoby na podstawie jego nazwiska111
Inne zapowiedzi w przypadku dni wolnych od pracy111
"Call Parking" - możliwość dokończenia rozmowy na innym aparacie telefonicznym11
"Call Pickup" - przechwycenie połączenia przychodzącego na inny telefon11
Kolejki połączeń przychodzących11
Nagrywanie rozmów11
MWI – Message Waiting Indicator - telefon informuje o nagraniu oczekującym na odsłuchanie11
BLF Status Updates - na telefonie widać status innych pracowników11
Intercom11
"Paging" - możliwość zadzwonienia na telefon (lub grupę) i przekazanie wiadomości głosowej, bez potrzeby odbierania telefonu po stronie odbiorcy11
Przychodzące połączenie powoduje dzwonienie numeru wewnętrznego i komórkowego jednocześnie11
Wiadomości email informujące o nieodebranych połączeniach11
Music on Hold Playlist or Line In11
Kody sterujące funkcjami takimi jak przechwycenie połączenia czy zmiana swojego statusu11
Zarządzanie i skalowalność
Konsola do zarządzania jako strona internetowa111
Wizard - Konfiguracja krok po kroku111
Śledzenie statusu systemu w czasie rzeczywistym111
Zintegrowany serwer www111
Kopia zapasowa i przywracanie111
Tunelowanie połączeń numerów wewnętrznych podłączanych spoza biura111
Oprogramowanie posiada certyfikat "Microsoft Windows Server Certified"111
Zintegrowana baza danych klasy enterprise (PostgreSQL)111
VMware / Hyper-V111
Tymczasowe zablokowanie numeru wewnętrznego11
Zarządzanie uprawnieniami grup11
Unified Communications
"Public SIP ID for Extensions" - możliwość dodzwonienia się na numer wewnętrzny na podstawie jan.kowalski@firma.com, a nie numeru wewnętrznego111
Zaawansowane zarządzanie połączeniami na podstawie CallerID, czasu i typu połączenia111
Odbieranie nagrań ze skrzynki głosowej jako załącznik wiadomości email11
Integracja z centralkami w oddziałach firmy za pomocą "3CX Bridge"11
Prezentowanie statusu numeru wewnętrznego oparte na standardach11
Zintegrowany serwer faksów11
Odbieranie faksów jako email z załącznikiem PDF11
Doskonała mobilność dzięki 3CX Phone na Windows, Android i iPhone
CTI - możliwość sterowania telefonem biurkowym np. zestawienie połączenia (Tylko wersja Windows)111
Proste tworzenie połączeń konferencyjnych11
Podgłąd statusu pracownika pracującego zdalnie1
Run as Presence Monitor in Combination with Desk phone (Windows only)111
Umożliwienie pracownikom zmieniania ich ustawień numeru wewnętrznego111
Wykonywanie i odbieranie połączeń111
Przekierowywanie połączeń111
Informacja o połączeniu przychodzącym111
Pokazanie numeru dzwoniąćego (caller ID)111
Podgląd własnej historii połączeń111
Przekierowanie rozmowy na skrzynkę głosową111
Podgląd statusu kolejki połączeń (Tylko w wersji Windows)1
Podgląd statusu innych numerów wewnętrznych11
"Plug and Play Provisioning" - automatyczna konfiguracja telefonów po podłączeniu ich do sieci11
"Manage Forwarding Rules" - Zarządzanie regułami przekierowań11
Zarządzanie oprogramowaniem 3CX Phone z poziomu konsoli administracyjnej111
Auto Provisioning111
Zdalna konfiguracja telefonu111
Tunelowanie aby uniknąć problemów z NAT111
Tunelowanie całego ruchu VoIP na jednym porcie firewall111
Zarządzanie telefonami IP (wymagane jest posiadanie ważnego pakietu aktualizacyjnego)
Automatic Phone Provisioning11
Zarządzanie wszystkimi telefonami z jednej konsoli administracyjnej11
Plug and Play Support for Easy Deployment of IP Phones11
Automatyczna konfiguracja wszystkich popularnych telefonów prawidłowymi ustawieniami.11
Możliwość wymuszenia ponownego uruchomienia jednego telefonu lub wszystkich zdalnie11
Aktualizacja oprogramowania firmware wszystkich telefonów w firmie11
Podgląd wersji oprogramowania firmware telefonu11
Funkcje call center
Zaawansowane statysytki kolejek dostępne w czasie rzeczywistym1
Monitoring statusu kolejki1
Podgląd ilości połączeń przychodzących w kolejce1
Logowanie i wylogowywanie agentów z kolejki1
Zaawansowane statystyki agenta1
Czas, w którym agent był zalogowany lub wylogowany w kolejce1
Podgląd ilości odebranych i nieodebranych połączeń1
Średni i najdłuższy czas oczekiwania na połączenie i inne1
"Wallboard" - tablica informacyjna do wyświetlenia na dużym ekranie monitora1
Umożliwienie klientowi zakończenia połączenia z zachowaniem pozycji w kolejce przy ponownym połączeniu1
"Call back" - Oddzwanianie do klienta gdy agent jest już dostępny1
informacje o "call back" są wysyłane do kierownika poprzez email1
Kolejka "Round Robin" czyli pierwsza rozmowa kierowana do agenta1, druga do agenta2 itd.1
Kolejka "Longest Waiting" czyli kierujemy połączenie do agenta, który najdłużej czekał na połączenie1
Kolejka "Least Talk Time" czyli kierujemy połączenie do agenta, który ma najmniejszy sumaryczny czas rozmów1
Kolejka "Fewest Answered" czyli kierujemy połączenie do agenta, który ma najmniej odebranych rozmów1
Kolejka "Hunt By Threes – Random Queue" czyli kierujemy połączenie do losowo wybranych trzech agentów jednocześnie1
Kolejka "Hunt By Threes – Prioritized Queue" kierujemy tak jak poprzednio ale z uwzględnieniem priorytetów agentów1
"SLA Alerts" - powiadomienia o przekroczeniu parametrów jakości usługi1
Listen In / Whisper / Barge in - możliwość podsłuchania rozmów, "podszeptania" czegoś agentowi bez wiedzy rozmówcy lub włączenia się do rozmowy1
Grupy i reguły kierowania do jej uczestników11
Integracja z zewnętrznym oprogramowaniem
TAPI Driver for Integration with Microsoft Outlook and TAP Applications11
Microsoft Outlook11
Salesforce Integration1
SugarCRM Integration1
Microsoft Dynamics Integration1
HTTP API to Integrate with any Web CRM11
Microsoft Exchange 2007/2010/2013 UM1
Microsoft Exchange Contact Phonebook Integration1
Microsoft Exchange Auto Attendant Integration1
Wsparcie dla standardów SIP
Pełna zgodność z RFC 3261 (SIP)111
"SIP Forking" - umożliwia dzwonienie na wiele numerów jednocześnie, dzięki temu można ustawić dzwonienie jednocześnie na telefon biurkowy i smartfona111
Establish Standards-based SIP Trunks with other SIP Servers - Ustanowienie linii miejskich (SIP trunk) do innych serwerów SIP zgodnie ze standardem.111
Urządzenia i dostawcy usług
Wsparcie dla sprzętowych ("biurkowych") telefonów z protokołem SIP111
Wsparcie dla oprogramowania na komputerze z protokołem SIP - "Software Phones"111
Wsparcie dla bramek i kart VoIP111
Wsparcie dla operatorów VoIP/SIP111
Wsparcie dla "SIP Trunking" czyli linii miejskich w protokole SIP111
Tworzenie bezpłatnych połączeń z innymi systemami telefonicznymi 3CX - np. między firmami w tej samej grupie kapitałowej czy też oddziałami firmy11
Tworzenie bezpłatnych połączeń SIP z innymi serwerami działającymi z tym protokołem11
Kodeki (kompresja dźwięku)
G711 (a law and u law)111
G722111
GSM111
Speex111
Ilbc111
G729 - komercyjny kodek, W licencji 4 SC dostępne są 2 kanały. 8 SC dostępne są 4 kanały. 16 SC dostępne jest 8 kanałów i w licencji 32 SC dostępne jest 16 kanałów itd..11